دسته بندی نشده

فواید پری بیوتیک برای پوست

پری بیوتیک چیست؟

مراقبت از پوست، به خصوص پوست صورت، یک نیاز اساسیه. میکروارگانیسم‌های زیادی روی پوست زندگی می‌کنن. یکی از انواع این میکروارگانیسم‌ها میکروبیوم‌ها هستن. میکروبیوم به مجموعه‌های ظریف و همیشه در حال تغییر میکروارگانیسم‌ها گفته میشه که برای افزایش سلامتی و متعادل شدن پوست کار می‌کنن. پوست صورت دارای باکتری‌های مفیدیه که برای سلامتی و شادابی پوست لازمه. به همین دلیل برقراری تعادل در میزان باکتری‌های مفید پوست برای داشتن یک پوست سالم اهمیت زیادی داره. پری بیوتیک‌ها از کربوهیدرات‌های گیاهی تشکیل شدن و به رشد باکتری‌های مفید و متعادل کردن اون ها در پوست کمک میکنن. به همین علت استفاده از محصولات مراقبت پوستی که حاوی پری بیوتیک‌ها هستن همواره توصیه میشه.

تاثیر پری بیوتیک‌ها بر پوست

به طور کلی محصولات حاوی پری بیوتیک به حفظ سلامت اکوسیستم پوست کمک کرده و تعادل میکروبیوم (باکتری‌های مفید) پوست صورت رو برقرار می‌کنن. اون‌ها عواملی که باعث قرمزی، خشکی، ضعیف شدن و پیری پوست میشه رو از بین می‌برن. موادی مانند جو، جنسینگ و کاج دارای مقادیر زیادی از پری بیوتیک هستن. استفاده از این مواد در محصولات مراقبت پوست به معنی وجود پری بیوتیک در اون‌هاست. برای اینکه تاثیر پری بیوتیک‌ها رو روی پوستتون ببینین محصولات حاوی پری بیوتیک رو به روتین پوستی روزانه‌تون اضافه کنین. در نتیجه استفاده مداوم از پری بیوتیک‌ها نه تنها پوست رطوبت خودش رو حفظ میکنه و خشک نمیشه بلکه باکتری‌های مفید روی پوست رو متعادل میکنه. برای کاهش حساسیت پوست استفاده از پری بیوتیک‌ها در کنار آنتی اکسیدان‌ها پیشنهاد میشه.

استفاده از فروکتوالیگوساکارید (FOS) در محصولات پوستی

فروکتوالیگوساکاریدها قندهای گیاهی هستن که در میوه‌ها و سبزیجاتی مانند پیاز، گوجه فرنگی، گندم و عسل یافت میشن. از اون‌ها به عنوان مرطوب کننده‌های طبیعی پوست استفاده میشه که در نتیجه سبب حفظ رطوبت پوست و لطافت اون میشن. به علاوه با ایجاد خصلت پری بیوتیکی باکتری‌های مفید پوست رو تغذیه میکنن و به سلامت پوست کمک میکنن. البته استفاده از فروکتوالیگوساکارید به صورت خوراکی هم عملکرد سیستم طبیعی بدن رو تنظیم می‌کنه و موثر در سلامت سیستم گوارشیه .

منابع برای مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *